Elsa Cárdenas-Hagan, Ed.D, is een tweetalige spraaktaalpatholoog en een gecertificeerde academische taaltherapeut. Ze is de directeur van Valley Speech Language and Learning Center in Brownsville, Texas, welke is opgericht in 1993. Ze werkt ook met het Texas Institute for Measurement Evaluation and Statistics aan de Universiteit van Houston.
Dr. Cárdenas-Hagan is de auteur van Esperanza (HOPE), een Spaans taalprogramma dat is ontworpen om studenten te helpen die moeite hebben met leren lezen. Haar onderzoeksinteresses omvatten de ontwikkeling van evaluaties voor vroege lezing voor Spaanstalige studenten en de ontwikkeling van leesinterventies voor tweetalige studenten. Ze was de co-hoofdonderzoeker van een longitudinaal onderzoek gefinancierd door het National Institute of Child Health and Human Development en het Institute for Education Science dat de oracy- en geletterdheidsontwikkeling in het Engels en Spaans van Spaanstalige kinderen onderzocht.
Ze fungeert als vice-president voor de International Dyslexia Association en heeft curriculaire programma's, boekhoofdstukken en tijdschriftartikelen geschreven met betrekking tot oracy- en geletterdheidontwikkeling voor Engelstaligen.
Onze missie is opleiden en versterken.
Valley Speech is toegewijd aan het leveren van uitgebreide spraak- en academische taalevaluaties naast empirisch gevalideerde behandelingsprogramma's. De school biedt ook professionele ontwikkelingsdiensten voor leraren en therapeuten die geïnteresseerd zijn in effectieve interventies voor taal- en geletterdheidontwikkeling.
Als u eigenaar of beheerder bent van Valley Speech Language and Learning Center, dan kunt u zich nu registreren voor gratis tools waarmee u uw vermelding kunt verbeteren, nieuwe beoordelingen mee kunt aantrekken en waarmee u kunt reageren op beoordelingen.
Manage my school profile »Heeft u vragen? Krijg antwoord van onze student adviseurs en medewerkers en oud-studenten van Valley Speech Language and Learning Center.
Stel een vraag